Har du modtaget et brev fra Feriekonto?

Svar og information

Har du modtaget et brev fra Feriekonto vedr. forkert indberettede feriedage, er det vigtigt, at du tjekker op på, om dagene er korrekte, eller om det skal rettes op.

  • Der kan være flere årsager til fejl i feriedagene:
  • Medarbejderens fratrædelsesdato er ikke registreret rettidigtRGB_Tilmelding nyhedsbrev_100_
  • Medarbejderen har ikke fået løn i alle lønperioder
  • Medarbejderen er fraflyttet Danmark
  • Medarbejderen er gået på folkepension
  • Medarbejderen er afgået ved døden


Hvad skal du gøre for at rette op?

For at rette op på fejlen skal du tillægge/fratrække de dage, som Feriekonto i brevet oplyser er forkert indberettet.

I Dataløn er der forskellige måder at rette dette på:

  • Du kan rette afholdte dage via regulering af løn.
  • Du kan rette optjente feriedage via medarbejderens ferieregnskab på stamoplysningerne.

Du kan læse vejledningen til reguleringerne her.

Skal vi gøre det for dig?

Der faktureres efter gældende prisliste.

Bestil opgave her

For at vi kan hjælpe dig bedst muligt, beder vi dig vedhæfte en kopi af brevet fra Feriekonto.