Der er normal drift i DataLøn

Personalehåndbogen

Hvad er en personalehåndbog?

Der findes ikke noget krav om, at man skal have en personalehåndbog, men i mange virksomheder, kan der være flere gode grunde til, at man har en alligevel. Det er arbejdsgiveren, der skal sørge for, at de ansatte ved, hvilke retningslinjer de skal følge, og kende de politikker, der gælder for ansættelsesforholdet. Hvis det hele skal stå i ansættelseskontrakten, kan det blive nogle enormt omfattende og tunge kontrakter. 

Formålet med en personalehåndbog er derfor at svare på mange af de spørgsmål, der kan opstå i hverdagen og tydeliggøre, hvad der forventes af medarbejderne i forhold til arbejdsgange og adfærd. 

En god personalehåndbog vil altså kunne skabe tryghed og forudsigelighed for både arbejdsgiver og medarbejdere. 

Log ind og læs mere

Har du spørgsmål eller brug for hjælp til en personalehåndbog? Ring til vores juridiske rådgivning på 72 27 90 16